SKRIVET: 2009-06-11, kl 15:22:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

11/6

Igår var som sagt avslutningsfesten, och den blev hundra gånger mer lyckad än jag någonsin kunnat tro! 
 Jag och resten av festkommitén åkte dit rätt tidigt och började fixa med allt, och vi fick även tid till att fixa oss. Vi la ut tipsrundan, la fram namnlapparna, fixade singstar mm. 
 Vid sex kom alla andra, och då fick de gå tipsrundan och efter det fick de en drink medan vi minglade och hälsade alla välkomna, och det var otroligt bra stämning! Det dröjde inte länge förrän vi satte oss till bords och började serveras den underbara maten. Till förrätt blev det västerbottenpaj, marinerade kräftstjärtar, bröd och sallad. Något av det bästa jag ätit, men samtidigt någonting jag kan tänka mig många tyckte om (det finns ju ganska många som hellre äter pizza än fin mat på lyxrestaurang..). På borden låg bilder på våra lärare när de var unga, och det blev en tävling att gissa vem som var vem. 
 Strax efter att förrätten, som bestod av örtfyllt kytcklingbröst och rotfruktskaka med rödvinssky, berättade vi hur vi skulle ta reda på svaren till tipsrundan; nämligen genom att ta reda på dem! Första frågan vi skulle lista ut svaret på var vem som skulle klara sig bäst utomlands av Annelie (kuratorn på vår skola) Och Katarina (min svensk- och bildlärare). Vi tog reda på detta genom att ge dem "norska ord" att lista ut vad de betydde (t.ex guleböj- banan). Det var otroligt roligt, speciellt senare när vi gick igenom svaren!
 Under middagen sjöng dessutom lärarna en sång med melodin från E.M.Ds baby goodbye och text om oss elever! Vi skrattade tills vi nästan grät, och jag vet inte om jag någonsin tyckt om mina lärare så mycket som just då!
 Vid efterrätten, hallonmousse och  chokladglass med bär, höll rektorn och Gabbe och Anton tal. Det var jättefint, blev helt rörd!
  Sen var det dags att ta reda på fler av svaren på tipsrundan. Rektorn vann bland annat över Björn (SO-lärare) i armbrytning och Pernilla var bättre på att hålla ett leende på läpparna än Ulrika, när de åt citron. 
 Senare på lvällen blev det dans, vilket inte kunnat vara mer lyckat! Jag trodde att många skulle stå och titta på , men som vi alla dansade! Jag var inte ensam om att få gå och torka svetten ur pannan med jämna mellanrum. Och vi hade alla så otroligt kul!
 Tack till alla som var där oich ¨även till personalen på Stufvenäs, synd att sista kvällen i nian skulle vara den bästa!

Love, Amanda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: