SKRIVET: 2009-10-02, kl 16:48:18 | PUBLICERAT I: Allmänt

FEST!

Hej!
Känns som att min blogg består mest av ursäkter, men jag är faktikst ledsen för att jag inte hinner uppdatera. Ni kan dock glädja er åt att ni inte missar så mycket, det är faktiskt inte så mycket speciellt som händer!
 Inatt sov Hanna hos mig. Det var sjukt mysigt, länge sedan jag verkligen umgicks med henne. Trots att vi går i samma klass känns det inte som att vi setts på flera år, det är annorlunda när man umgås själva.
 Vi begav oss strax efter skolan till IKEA där vi köpte ett paket chokladbollar som vi satte i oss medan vi väntade på bussen till teatern. Innan teatern var vi dessutom på informationsmöte om hur man blev utbytesstudent, eftersom Hanna funderar på att överge ES09b i ett helt år, och sedan komma tillbaka i trean som att ingenting har hänt (förhoppningsvis, kan hända att hon måste gå om ett år om hon pluggar utomlands). Vi hade fått lite information i skolan, men eftersom hon behövde papper att skriva på och mer information så åkte vi till biblioteket. Det visade sig dock att inte många hade tänkt som oss, vi var de ända två som var där! Eftersom vi dessutom redan visste nästan allt, så blev det till att sitta och prata i 45 minuter i stället.
 Tjejerna vi pratade med kom from Tyskland så det blev ett samtal på engelska. Jag säger bara en sak; min  engelska är inte värd mitt betyg! Hur min högstadielärare äns kom på tanken är ett mysterium. Trots min dåliga engelska hade vi i alla fall ett trevligt samtal, de var otroligt snälla! 
 Teatern var som vanligt. Vi läste igenom två kassa pjäser, skrattade mycket och småtjaffsade lite med Mari (vår lärare). Efteråt föllde Hanna med mig hem. Vi åt frallor och började titta på Harry Potter innan vi somnade.
 Idag har jag nästan bara spelat teater. Idrotten är inställd till efter höstlovet och förutom det och historia har vi bara teater och EOS, och EOSen på fredagar är teater. Jag är helt utmattad nu, akrobatiken har den effekten på mig. 
 Nu ska jag snabbt ner och äta lite, sen ska jag fixa iordning mig för kvällen. Det är fest hos en tjej i min klass så vi är några som ska dit. Sover även där, som tur är antar jag!
 Vi hörs imorgon!

Kram, Amanda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: