SKRIVET: 2009-08-17, kl 16:22:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hemma!

Nu är jag hemma från Böda. Vi har haft jättemysigt! Kom upp vid tolvtiden i lördags och efter att vi tagit upp tältet och pumpat upp madrassen så hälsade vi på Melina som har jobbat där hela sommaren. Att hon har jobbat där har lett till att jag inte har sett till henne alls, så de var kul att träffa henne. Sen åt vi också, innan vi gick ner till stranden. Jag kommer nog aldrig att tröttna på Bödas strand! Det känns som att man har kommit till ett annat land när man sätter fötterna i sanden. Vi tog ett dopp och satt och pratade i ett par timmar innan vi gick tillbaka till campingen för att göra sig iordning. Efter ett par timmar åkte vi till Lammet och Grisen med mina föräldrar. Det är tur att man bara åker dit en gång om året, för om jag hade chansen att äta där varje dag skulle jag antagligen rulla fram nu, de har den godaste maten som finns! På kvällen blev det att gå en liten runda till, innan vi gick och la oss.  
 Igår var det jättefint väder, så gick till poolen och la oss där och solade. Under dagen hann vi dessutom med Valles (där vi träffade en sur expedit), några affärer och att köpa rökt fisk. Innan vi åt på kvällen tog vi en rask promenad runt campingen, kändes konstigt att se den under lågsesong. men det var faktikst skönt att pka dit och ta det lugnt, i stället för att åka dit och festa (men nästa år får vi se till att hinna både och!). 
 Idag la vi oss också vid poolen en stund innan vi åkte hem. Ikväll blir det nog att träffa Josephine. Nedräkningen för tysklandsresan har också börjat. Ska visserligen bli kul att se ett annat land, men annars har jag inte så mycket förhoppningar. Som sagt, åka till ett land med folk man knappt känner känns inte så jätteroligt även om alla är jättetrevliga. Men med mp3, mobil, böcker och kudde klarar man väll allt, eller hur?
 Bilder från helgen ska jag se till att lägga upp, när jag har fått dem av Nicole och Hulda. Det blev en hel del!

Kram, Amanda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: