SKRIVET: 2009-08-09, kl 17:37:04 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bröllop!

Nu är jag hemma efter bröllopet, som var hur fint som helst (bilder kommer nog!). 
 Vi åkte upp tidigt och gjorde oss iordning i Baggarp, där min bror och hans fru (!) bor. De var dock inte hemma, eftersom Ida blev stylad och Mange skulle hämta henne eller vad det var. Barnen var i alla fall hemma, tillsammans med sina farbröder, farmor och respektive. 
 Ceremonin var något av det finaste jag varit med om! Alexander och Vincent kom först, hand i hand, och de var så duktiga! De var tysta hela vigseln. Sedan kom Magnus och Ida, och en vackrare brud har jag aldrig sett! Klänningen var enkel, och passade verkligen henne. Så fort jag såg dem började jag gråta (vilken lipsil jag är) och slutade inte förrän de tågade ut genom kyrkporten (återigen, jag erkänner att jag är en lipsill). Att första sången var ett solo på Kents "Utan dina andetag" gjorde¨det ju inte lättare att hålla tårarna borta. De sa i alla fall "Ja" båda två, och inte ett öga var torrt!
 Sen blev det mingel och fotografering i Ammarp, där Idas mamma och pappa bor och festen hölls. Vi bjöds även på förrätt i trädgården, och några höll tal. 
 Efter ett tag var det dags för varmrätt, och den serverades på logen i ladan på samma ställe. Och ni kan inte ana hur fint det var! Det hölls fler tal, det var bordslekar och alla var jättetrevliga. Var ju nervös att jag skulle känna mig utanför, men alla var verkligen jättesnälla som sagt. 
 Det blev efterrätt och dans, och jag kom inte hem förrän halv fem inatt. Så nu är jag trött! Men det var värt det, och att få höra en hel del man inte visste om sin bror var ju kul, haha. 
 Ikväll blir det nog att gå en runda med Hulda, sen får vi se!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: